교과목 설명

INTERNATIONAL STRATEGIC MANAGEMENT [INTERNATIONAL STRATEGIC MANAGEMENT]
This course will proceed sequentially through three levels of analysis The first level is an introduction to strategic management through two prevailing models; the industrial organization model (I/O) and the resource based model. The second part of the course focuses on strategy formulation. The final part addresses strategy implementation. The goal of this course is to explain the strategic management process through a practical analysis of strategic management cases. Prerequisite: Prinicples of Management
핵심역량과 본 교육과목의 연관성
핵심역량과 본 교육과목의 연관성을 나타낸 표입니다.
인재상 특성 핵심역량 연관성
창의적 국제인(Creative Global Citizen) 도전적개척정신
F(Frontiership)
도전정신 연관
환경적응역량 매우연관
윤리적봉사정신
A(Altruism)
감성역량 연관없음
윤리적가치관 연관없음
국제적문화감각
C(Culture)
외국어구력능력 연관없음
문화적포용력 연관
창의적전문성
E(Expertise)
문제해결능력 연관없음
종합적전문지식 매우연관
학과(전공) 교육목표의 연관성
학과(전공) 교육목표의 연관성을 나타낸 표입니다.
학과(전공) 교육목표 연관성
Ⅰ. 새로운 비지니스 동향을 선도하는 국제 비지니스인 양성 매우연관
Ⅱ. 창의적인 사고로 세계와 소통하는 마케팅 전문가 양성 매우연관
Ⅲ. 윤리적인 국제 재무인의 양성 매우연관