교과목 설명

SUPPLY CHAIN MANAGEMENT AND CHANNELS OF DISTRIBUTION [SUPPLY CHAIN MANAGEMENT AND CHANNELS OF DISTRIBUTION]
An analysis of the role of logistics in the company’s marketing mix; a detailed look at the major areas of logistics management namely-inventory location, warehousing, inventory control, order processing, material handling and transportation, the interactions between logistics functions examined from a “total cost” perspective. Included is the nature, objectives, systems, and organizational aspects of physical distribution: the planning, implementing and controlling the physical flow of products to local and global customers; case study of major physical distribution costs, responsibility, and problems of transportation and customer services. Prerequisite: Priciples of Marketing
핵심역량과 본 교육과목의 연관성
핵심역량과 본 교육과목의 연관성을 나타낸 표입니다.
인재상 특성 핵심역량 연관성
창의적 국제인(Creative Global Citizen) 도전적개척정신
F(Frontiership)
도전정신 연관없음
환경적응역량 매우연관
윤리적봉사정신
A(Altruism)
감성역량 연관없음
윤리적가치관 연관
국제적문화감각
C(Culture)
외국어구력능력 연관없음
문화적포용력 연관없음
창의적전문성
E(Expertise)
문제해결능력 매우연관
종합적전문지식 연관
학과(전공) 교육목표의 연관성
학과(전공) 교육목표의 연관성을 나타낸 표입니다.
학과(전공) 교육목표 연관성
Ⅰ. 새로운 비지니스 동향을 선도하는 국제 비지니스인 양성 매우연관
Ⅱ. 창의적인 사고로 세계와 소통하는 마케팅 전문가 양성 매우연관
Ⅲ. 윤리적인 국제 재무인의 양성 연관