교과목 설명

Marketing Practices in China [MARKETING PRACTICES IN CHINA]
The most global business cannot ignore how the business are conducted in China and how the Chinese entrepreneurial and global firms are operating their business in China. The Chinese market is very dynamic and challenging place for many business people. The primary objective of this course is to expose students to issues involved in Chinese market and China’s marketing. Through this course, the students are ultimately enhance their knowledges in Chinese market and increase their abilities analyze the market opportunities and able to applying modern marketing techniques to businesses in China.
핵심역량과 본 교육과목의 연관성
핵심역량과 본 교육과목의 연관성을 나타낸 표입니다.
인재상 특성 핵심역량 연관성
창의적 국제인(Creative Global Citizen) 도전적개척정신
F(Frontiership)
도전정신 연관없음
환경적응역량 매우연관
윤리적봉사정신
A(Altruism)
감성역량 연관없음
윤리적가치관 연관없음
국제적문화감각
C(Culture)
외국어구력능력 연관없음
문화적포용력 매우연관
창의적전문성
E(Expertise)
문제해결능력 연관
종합적전문지식 연관
학과(전공) 교육목표의 연관성
학과(전공) 교육목표의 연관성을 나타낸 표입니다.
학과(전공) 교육목표 연관성
Ⅰ. 새로운 비지니스 동향을 선도하는 국제 비지니스인 양성 연관
Ⅱ. 창의적인 사고로 세계와 소통하는 마케팅 전문가 양성 매우연관
Ⅲ. 윤리적인 국제 재무인의 양성 연관없음