- Course Description
이 입문 코딩 과정은 이미지, 드로잉 및 반응 형 시각적 형식의 맥락에서 컴퓨터 프로그래밍의 기초를 다룹니다. 기본 프로그래밍 개념 인 변수, 조건문, 루프, 함수 및 클래스를 통한 캡슐화에 중점을 둘 것입니다. 2D 게임 프로그래밍을 염두에두고 모든 것을 배울 것입니다. 이 과정은 강사가 선택한 프로그래밍 언어를 사용하지만 언어 구문을 강조하지 않고 대신 일반적인 프로그래밍 사고를 강조합니다. Processing, p5.js, Processing.py, raylib 등과 같은 직관적 인 그래픽 프레임 워크는 클래스의 기본 개발 환경으로 사용됩니다. 대부분의 학기 동안 주간 과제 및 연습이 필요합니다. 학기 말에는 최종 게임 프로젝트를 개발하고 컴퓨터 프로그래밍을 사용하여 구현하는 데 소비됩니다.
- Course Objectives
This course is designed for first-year students to learn the fundamentals of programming using the Processing language. Students will develop an understanding of basic programming concepts and logic in a visual and creative coding environment. The course aims to equip students with foundational skills to implement various interactive media and graphic projects.
- Teachnig Method
The course combines lectures and hands-on exercises, allowing students to learn programming fundamentals through the Processing language. Students will work on small projects to practice creative coding and develop interactive media, progressively building their skills throughout the semester.
- Textbook
- Assessment
- Requiments
Non
- Practical application of the course
The knowledge and skills gained in this course can be applied to various fields such as interactive media design, data visualization, and creative programming. Students will build a solid foundation for future studies and projects in programming, particularly in the context of visual and interactive applications.
- Reference