COMMUNICATION MASTERY IN THE DIGITAL AGE

  1. Course Description
    "디지털 시대의 커뮤니케이션 마스터리" 과정에서 우리는 효과적인 커뮤니케이션의 모든 측면, 즉 화자, 메시지, 매체를 철저히 탐구합니다. 학생들이 화자로서 유창하게 말할 수 있도록 지도하면서, 우리는 표현에 대한 자신감과 명확성에 초점을 맞춥니다.연습과 실제 적용을 통해, 우리는 학생들이 자연스럽고 진정한 목소리를 개발하고 불안을 관리하고 비언어적 커뮤니케이션을 효과적으로 활용하는 기술을 습득하도록 돕습니다. 메시지를 만들 때, 우리는 설득, 정보 제공, 규제 또는 오락 등 다양한 커뮤니케이션 목적을 강조합니다. 학생들은 아이디어를 일관되게 구성하고, 다양한 청중에게 콘텐츠를 조정하고, 최대의 효과를 위해 스토리텔링 기술을 사용하는 법을 배웁니다. 또한, 우리는 전통적인 프레젠테이션에서 디지털 플랫폼에 이르기까지 광범위한 커뮤니케이션 매체를 탐색하여 다양한 형식에 대한 적응력과 능숙성을 육성합니다. 이론과 실습을 결합하여, 학생들은 아이디어를 자신 있게 표현하고, 청중을 능숙하게 참여시키고, 현대 커뮤니케이션의 역동적인 환경을 세련되게 탐색할 수 있는 능력을 갖추게 됩니다.
  2. Course Objectives
    This course is for those who wish to explore and expand all facets of their communication skills. Course content will focus on the speaker, the message, and the medium. With regard to the speaker, we will see how to use aspects of our voice (volume, tone, pace, pauses, emphasis, and more) to deliver our message well. Regarding the message, course activi ties will involve preparing various types of content for delivery in a variety of mediums, such as debate, (solo or group) presentation, video, hosting workshops, and so on. Each medium is suited for particular types of messages (such as persuading, informing, regulating, and entertaining) and interactions between a speaker and their audience, and moreover requires awareness of how to craft one’s ideas and engage the listeners.
  3. Teachnig Method
    Students in the course should: - participate with a positive and open mind - use English during class - set personal goals for improving communication skills (apply class principles to their own work) - participate actively by asking questions, sharing feedback, and so on - avoid plagiarism, including AI plagiarism (not creating scripts or other work using AI and then presenting this work as their own) - show personal responsibility, and check the CTL website regularly to be aware of assignments and so on - manage time well to meet deadlines (etc)
  4. Textbook
  5. Assessment
  6. Requiments
  7. Practical application of the course
    - Elevate students' abilities to create a confident, poised speaking voice - Equip students with diverse communicative, organizational, and design skills - Enable students to foster a more polished public speaking presence - Cultivate independent and creative thinkers and speakers
  8. Reference