SPACE BUSINESS MODEL

  1. Course Description
    스페이스 비즈니스 모델이란 20C 삶의 질에서 21C에는 공간의 질이라는 화두가 가장 중요한 이슈로 부각되고 있다. 중동의 두바이라는 도시는 엄청난 자본을 투입하여 사막과 바다에 전혀 새롭고 다른 공간들을 제시하면서 세계의 이목을 집중하고 있다. 국내에서도 자하하디드 라는 건축가에 의해 동대문 운동장 지역을 새로운 디자인 메카로 재구성을 시도하고 있으며 공공디자인과 함께 공간의 가치를 새롭게 하는 스페이스 비즈니스 모델을 새로운 비즈니스의 가장 효과적인 무기이자 많은 일거리와 볼거리를 창출할수 있는 영역을 체게적으로 시대의 흐름을 분석하고 개념을 비즈니스화 하는 다양한 과정과 결과도출을 이끌어 낼 수 있도록 한다.
  2. Course Objectives
    - Develop & understand spatial marketing abilities - Understand the importance & meaning of logos, symbols & slogans of cities - Understand the link between the marketing of urban spaces and urban development - Analyze case studies of city marketing & their effectiveness - Analyze the city and potential of specific areas - Propose creative ideas on rethinking/revitalizing city areas through spatial marketing
  3. Teachnig Method
    - 16 weeks of classes - Lectures, class discussion and video presentation are part of the teaching process. - Discussions and questions/answers with the students to improve the understanding of the lecture content. - Come to class with a positive attitude and don't be scared to ask questions. - During class, open-book quizzes are given in order to review elements of theory
  4. Textbook
  5. Assessment
    1)Attendance and participation in class: 10% 2)Review assignment 1: 30% 3)Review assignment 2: 40% 4)Open-book quizzes: 20%
  6. Requiments
    - Be present on time for lectures - Participate actively during class time
  7. Practical application of the course
    - Knowing the techniques and cases to enhance the competitiveness of a city or public place. - Know basic tools and strategies for the branding
  8. Reference