VISUAL COMMUNICATION

  1. Course Description
    This course develops differentiated visual communication skills based on an overall understanding of advertising creativity and design. Also, it aims to improve expressive ability through practical production process. So far, visual communication in advertising has played an important role as a way of expressing creativity. However, with the tendency to diversify of media, visual communication needs more stimulation and new way of expression. Recently, high quality of design that satisfies consumers and effective message delivery required by the brand are two important roles of visual communication. Therefore, this course intends to build up the subjects to improve the ability to deal with theoretical methods and practical production tools for effective and creative visual communication. In conclusion, this course aims to develop practical skills for solving visual communication problems through the understanding of advertising design concept, methodology, production tool learning and practical training.
  2. Course Objectives
    The goal of this course is to develop the student’s ability to give visual form to information, idea, and emotion. This course will offer a foundation in visual problem-solving that will equip the student with the tools necessary to inform, persuade, educate, and entertain using typography, photography, drawing, video/animation, storytelling, interaction, and space. * 이번 Visual Communication 수업 부터는 AI 이미지 생성 실습이 함께 진행됩니다. 비주얼을 만드는 과정은 과거보다 훨씬 쉬워졌지만, 디자인 감각과 센스가 없이는 좋은 크리에이티브를 만들기 어렵습니다. 본 수업의 목표는 쉽고 다양하게 이미지를 만들고 수정할 수 있는 시대에 툴을 다루는 스킬이 아닌 이미지를 보는 눈을 기르는데 더 집중되어 있는 수업입니다. 크리에이티브 실습 수업으로 재미있을 것입니다.
  3. Teachnig Method
    The class will operate as a studio where students are expected to present ideas, sketches, and design iterations thoughtfully and with intention. Some projects will overlap with each other, which will require students to develop their sense of project management. The class will meet project goals together, with a series of group critiques and on-on-one feedback. 1) 중요 : 비주얼 콘텐츠를 제작하는 실습 수업으로 개인 및 팀 단위의 과제가 있습니다. 작품을 만드는 활동에 적극적으로 참여해야합니다. 2) Visual Communication 수업은 인쇄광고제작론 수업보다 좀 더 넓은 의미의 디자인과 비주얼 이미지 그리고 광고 마케팅을 적용합니다. 3) 강의 예절: 수업에 늦지 말 것 (10분 이후의 출석은 결석으로 처리합니다), 수업 중 휴대폰 사용 금지, 수업 중 무단 이탈 금지 (결석 처리) 4) 모든 과정후에, 조원 평가가 있습니다. 다른팀원들의 평가에 따라 자신의 평가점수가 달라질 수 있으니, 열심히 참여해야합니다. 조원 평가는 5점입니다. 5) 만약 도움이 필요한 학생은 미리 제게 알려 주시길.
  4. Textbook
  5. Assessment
  6. Requiments
    Since it is introductory course for design in ADPR major, no pre-requirement needed for to start this course. It means that student who is very first time of learning design tools, can enroll this course to build up the sense of design. The basic program skill of design (Photoshop, Illustrator, and Indesign) will be lectured in this course. (기초적인 포토샵, 일러스트레이터 등 디자인 프로그램을 다루지 못해도 수업참여가 가능합니다. 포토샵, 일러스트레이터, 그리고 인디자인의 기본적인 툴에 대한 설명이 수업에서 함께 진행될 예정입니다. 하지만 이 수업은 실습수업이기 때문에 프로그램 스킬의 이해와 습득에 대한 개인의 노력이 필요합니다. 참고하세요.)
  7. Practical application of the course
    - Communicate in visual terms. - Design within constraints of project specifications. - Identify the design specifications including fonts, colors, graphics, and layouts. - Articulate their own personal style or marketing goals/positioning. - Present a portfolio of work in a professional manner. - Evaluate their own work and the work of their peers based on objective design principles.
  8. Reference