PRACTICE ON PRINT ADVERTISING

  1. Course Description
    The purpose of this course is to introduce student to the basic theory and application of design in advertising.  It covers a wide range of topics including the creativity in advertising, visual communications and advertising theories, planning and preparation of advertising visual messages for mass media and digital media, specific techniques and executions used in various tool for design. Students will explore formal structures, research methods and ideation in developing effective strategies for print advertising communication in various media.
  2. Course Objectives
    광고의 기능과 역할을 기본으로 한 크리에이티브 전략을 통해 광고 디자인에서 나타는 시각적 표현의 이해도를 높이고 실제 실습을 통해 표현전략을 기획하는 것이 본 수업의 목표이다. • Introduce the advertising in a social and art historical context with pragmatic projects and contemporary approaches, including print advertising terminology and principles. • Explore formal structures, research methods and ideation in developing effective strategies for print advertising communication. •Improve understanding and creating of visual expression in advertising.
  3. Teachnig Method
    툴에 대한 이해도에 따라 수업의 진행방식이 변경될 수 있으나(툴에 대한 이해도가 낮을 경우), 기본적으로 실습결과물(인쇄작품)을 제작하여 제출해야하는 수업입니다. 또한, 실습수업으로 수업시간 중 작품을 진행할 수 있는 시간이 주어질것이며, 실습시간이 진행되는 동안에는 많은 검사(일대일)가 이루어집니다. 개인과제와 팀과제가 병행하여 진행되는 수업입니다. 본 수업이 크리에이티브 부분에 디자인적 감각을 배양하기 위한 수업임을 참고하시기 바랍니다. 수업진행과 관련된 질문은 krnam@kmu.ac.kr로 연락바랍니다. ** 실습수업이므로 진도에 따라 강의계획서의 세부내용과 진행일정은 변경될 수 있음을 참고바랍니다. This course is basically needs to produce and deliver the result of the work (print work) although the way of teaching can be changed according to the level of the program skills. In addition, the hands-on class will give you time to work during the class, and many one-to-one communication will take place during the practice time. Please note that this class is designed to cultivate a sense of design in pragmatic way in the creative part. If you have any questions regarding the progress of the class, please contact krnam@kmu.ac.kr
  4. Textbook
  5. Assessment
  6. Requiments
    photoshop 에 대한 기본적인 이해가 필요합니다. 다만, 수업시간에 중요하게 활용되어져야하는 포토샵, 일러스트레이터의 테크닉, 스킬 등은 2-3회에 걸쳐 강의할 예정입니다. This course assumes a basic understanding of visual design principles and a foundation in Adobe InDesign, Illustrator and Photoshop, which will be our standard mode of operation for the course.
  7. Practical application of the course
    본 수업을 통해 광고대행사에서 진행하는 크리에이티브 (디지털 인쇄를 중심으로) 프레젠테이션을 통해 현장감각을 익히고, 광고에서의 디자인적 감각을 배양하여 활용할 수 있다. Upon completion of this course the successful student will be able to: • Identify basic design terminology. • Explain print advertising principles as they relate to the marketing of goods. • Produce an advertising campaign social, online, unconventional and in print.
  8. Reference