PUBLIC RELATIONS IN THE SPORT INDUSTRY

  1. Course Description
    이 수업은 학생들에게 스포츠 산업 내 홍보 기회에 대한 완전한 개요를 제공하도록 설계된다. 제품, 가격, 판촉, 판매 및 광고의 개념을 활용하여 스포츠 조직 및 스포츠 마케팅 계획에 사용할 수 있는 수입원 조사한다. 이 수업은 커뮤니티, 고객, 직원 및 미디어 관계와 관련된 스포츠의 외부 및 내부 커뮤니케이션 측면을 추가로 검토한다.
  2. Course Objectives
    To provide students with a big picture view of the sports media industry and to help provide analytical skills, knowledge and concepts on a variety of different sectors for better understanding of sports PR.
  3. Teachnig Method
    Drinking is permitted, however please do not eat in class. Your cell phone can be used but only for matters related to the class, otherwise it needs to be turned it off during the class. Any inappropriate behaviors (e.g., read newspaper/other materials, work on computer, or talk to a classmate etc.) are not permitted. More than three warning relating these issues from instructor will result in a grade of “F.” (No Kidding)
  4. Textbook
  5. Assessment
  6. Requiments
  7. Practical application of the course
  8. Reference