INTRODUCTION TO PROGRAMMING FOR GAME DEVELOPMENT

  1. Course Description
    이 입문 코딩 과정은 이미지, 드로잉 및 반응 형 시각적 형식의 맥락에서 컴퓨터 프로그래밍의 기초를 다룹니다. 기본 프로그래밍 개념 인 변수, 조건문, 루프, 함수 및 클래스를 통한 캡슐화에 중점을 둘 것입니다. 2D 게임 프로그래밍을 염두에두고 모든 것을 배울 것입니다. 이 과정은 강사가 선택한 프로그래밍 언어를 사용하지만 언어 구문을 강조하지 않고 대신 일반적인 프로그래밍 사고를 강조합니다. Processing, p5.js, Processing.py, raylib 등과 같은 직관적 인 그래픽 프레임 워크는 클래스의 기본 개발 환경으로 사용됩니다. 대부분의 학기 동안 주간 과제 및 연습이 필요합니다. 학기 말에는 최종 게임 프로젝트를 개발하고 컴퓨터 프로그래밍을 사용하여 구현하는 데 소비됩니다.
  2. Course Objectives
    After completing this course, students can learn programming basics in the context of simple 2D games.
  3. Teachnig Method
    Assignments are due within 7 days. Attendance must be fulfilled according to university policy; failing to achieve attendance is not eligible for grades and is considered failed. midterm exam is a programming task final term exam is a project presentation.
  4. Textbook
  5. Assessment
  6. Requiments
  7. Practical application of the course
  8. Reference