- Course Description
문화콘텐츠가 경쟁력을 가늠하는 21세기에는 다양한 미디어에 MSMU(멀티소스멀티유즈)가 가능한 캐릭터 산업이 미래전략 사업으로
평가받는다. 캐릭터는 브랜드의 개성과 정체성을 드러내고 홍보대사 역할을 하는 매력적인 표현수단으로, 모바일 플랫폼·증강현실·로봇
공학·인공지능(AI)·4차 산업혁명과 같은 기술의 진보와 맞물려 더욱 중요성이 대두되는 커뮤니케이션 콘텐츠이다.
본 수업은 캐릭터의 조형적인 측면에서의 디자인교육과 함께 캐릭터 연구에 필요한 인문학적 소양과 문화에 대한 이해를 바탕으로
독창적인 캐릭터를 기획하는 능력을 함양한다. 학생들은 프로젝트의 목적과 매체의 분석을 바탕으로 아이디어를 전개하고 디자인
결과물을 도출하는 과정을 통해 캐릭터 디자인에 필요한 지식과 자질을 습득한다.
- Course Objectives
◼ To equip students with knowledge of the role of a character and its potential as a branding tool.
◼ To plan characters based on humanities knowledge and research
◼ To present suitable medium for the character’s application.
- Teachnig Method
◼ Plagiarism is strictly forbidden. In the case of plagiarism, students will receive F grade.
◼ Students must keep all their work in good condition until the end of the semester.
◼ Be aware that teaching how to use softwares is not the purpose of this course.
◼ Keep the social distancing rules: Masks must be worn at All Times. No food in class.
- Textbook
- Assessment
- Requiments
◼ A laptop is required with Adobe Illustrator and Photoshop (+ InDesign) installed.
◼ Basic ability to use design softwares
◼ A roll-up-your-sleeves attitude
- Practical application of the course
Students can actually launch character products that are the result of this course, or propose a business idea to a company.
- Reference