- Course Description
본 교과목은 실감 있는 가상/ 증강/ 혼합 현실 소프트웨어들의 개발을 위한 그래픽 및 소프트웨어 기법들을 학습한다. 1) 가상/ 증강/ 혼합 현실의 개념과 이를 활용한 응용 시스템이 무엇인지 이해한다. 2) 가상/ 증강 / 혼합 현실을 활용한 프로그램들을 구현할 수 있다. 3) 가상/ 증강/ 혼합 현실에서 실감 있는 렌더링을 할 수 있는 기술인 전역 조명 (Global Illumination)의 기본 개념을 이해하고 기본적인 자료구조와 알고리즘들을 구현할 수 있다
- Course Objectives
**objectives
The course will help students learn the AR VR XR technologies and make them able to develop applications using VR headsets and/or Mobile AR.
We will cover various applicaitons of AR and VR to target some on job training projects as a final project task.
- Teachnig Method
**rules
Attendance 10%
Assignments: 30%
Midterm mini project: 30%
Final term project: 30%
Attendance will not be fixed after the class, so make sure you have verified during class.
Maximum seats : 32 students
- Textbook
- Assessment
- Requiments
Must have: Unity Editor operating knowledge
Good to have: 3D Game basic course completed
- Practical application of the course
Students will be able to develop using AR/VR technologies for on job applications.
- Reference